پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227299
واکنش آمريکا به ساخت کشتي هاي ايراني مجهز به سوخت هسته اي
تاریخ انتشار : 1395/09/24 19:02:46
نمایش : 1158
سخنگوي کاخ سفيد گفت ساخت کشتي هايي مجهز به سوخت هسته اي مغاير با تعهدات ايران نسبت به برجام نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در کنفرانس خبري روز سه شنبه کاخ سفيد خبرنگاران با اشاره به خبر تصميم ايران به ساخت کشتي هايي با سوخت هسته اي از جاش ارنست سوال کردند که آيا چنين اقدامي به معني واکنشي تلافي جويانه نسبت به امضا لايحه تمديد تحريم هاي ايسا از سوي اوباما به حساب نمي آيد و آيا اين نگراني را در واشينگتن بوجود نمي آورد که ايران در آينده به اقدامات تلافي جويانه مشابهي دست بزند؟

سخنگوي کاخ سفيد با اشاره به اين که همزماني خبر اين تصميم ايران با امضاي لايحه ايسا سوي اوباما تصادفي نبوده و ايران آشکارا به منظور واکنشي به اين لايحه چنين تصميمي را اعلام کرده، گفت که اوباما از ابتدا گفته است که حاضر به امضا لايحه اي که در تعارض با تعهدات آمريکا در قبال برجام باشد نخواهد شد و اضافه کرد که امضا اين لايحه نقض تعهدات کشورش در چهارچوب اين توافقنامه محسوب نمي شود.

ارنست در ادامه گفت که اين موضع از ابتدا تاکنون موضع دولت آمريکا در قبال اين تواقنامه بوده است و سران واشينگتن اين موضوع را هم بطور علني مطرح کرده و هم بطور خصوصي براي مسئولين ايران توضيح داده اند.

سخنگوي اوباما در ادامه تصريح کرد که از طرفي ساخت چنين کشتي هايي از سوي ايران نقض برجام محسوب نمي شود و با بيان اين که واشينگتن کماکان فعاليت هاي هسته اي ايران را زير نظر خواهد داشت گفت کشورش از ايران انتظار دارد که در جريان تحقيقات و پروژه هاي هسته اي خود به تعهداتي که در قبال برجام دارد پايبند بماند.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html